|
|
Intotdeauna schimbati cate doua |
|
|
|
|
|
Intotdeauna schimbati cate doua
Atunci cand vine vremea sa inlocuiti un cauciuc, practica generala este sa se ia unul de pe spate si sa se puna pe fata!
In general, vehiculele sunt livrate cu patru pneuri identice din punct de vedere constructiv si al caracteristicilor. Adancimea canalelor este identica la inceput pentru toate pneurile, iar presiunea este cea indicata de producator. Insa, egalitatea dispare cu timpul, interactiunea dintre vehicul si suprafata de rulare spunandu-si cuvantul. Uzura este in general mai pronuntata pe pneurile fata a vehiculelor cu tractiune fata. Accelerarea, franarea, virarea si greutatea motorului influenteaza aceasta uzura.
Rocada cauciucurilor regulata este conceputa pentru a egaliza uzura, avand astfel canale de adancime similare atat pe fata cat si pe spate.
Insa, cum stim din experienta, rocada cauciucurilor nu prea se face, astfel ca intr-un final, pneurile de pe fata se uzeaza mult mai repede decat cele de pe spate.
Si alti factori influenteaza uzura neuniforma, astfel ca, este important sa intelegem exact de ce numai doua cauciucuri se uzeaza. Mentenanta corecta a pneurilor nu inseamna doar rocada acestora, ci si mentinerea unei presiuni corespunzatoare, echilibrarea rotilor, geometria puntii fata, si altele. Daca cele patru pneuri nu se uzeaza uniform, este de datoria mecanicului sa descopere, informeze si sa corecteze cauza atunci cand il inlocuieste pe cel uzat.
Bunul simt, impreuna cu experienta, ar putea conduce la cererea clientului de a pune un set de pneuri noi pe puntea fata. Pana la urma, pneurile fata se uzeaza mai repede, iar cele de pe puntea spate mai au destul cauciuc. Logica pare rezonabila, si daca avem noroc, pneurile fata si spate se vor uza complet cam in acelasi timp.
Sa ne intelegem!
Noul set de pneuri trebuie intotdeauna pus pe puntea spate, iar cele vechi mutate pe fata!
Motivul a fost dovedit in teste practice pe circuite si in laboratoare. Totul se bazeaza pe subvirare, subvirare si fizica centrului de greutate a vehiculului!
Explicatia implica procesul de acvaplanare dar si pierderea tractiunii cauzata de rularea pe suprafete alunecoase, precum zapada sau gheata.
Acvaplanarea are loc atunci cand apa nu poate fi dirijata prin nervurile cauciucurilor, astfel incat pneul nu mentine contactul cu suprafata de rulare. Pneurile uzate sunt mai predispuse la acvaplanare decat unele mai noi, ce au nervurile mai pronuntate. Pierderea tractiunii pe puntea spate va favoriza comportamentul supravirator, spatele vehiculului devenind mai instabil, si va cauza rotirea necontrolata. O pierdere similara de tractiune pe puntea fata va favoriza un comportament subvirator, astfel ca vehiculul va descrie o curba cu raza mai mare decat cea a soselei. Pentru sofer, este mai usor sa faca fata unui comportament subvirator; supravirarea este in general mult mai periculoasa.
In concluzie, daca tot trebuie sa pierzi aderenta, e mai bine sa o pierzi pe fata, decat pe spate. Daca pneurile mai uzate sunt pe spate iar soferul decelereaza violent, centrul de greutate vehiculului se va misca spre partea frontala a vehiculului, iar pneurile fata vor mentine tractiunea deoarece "pompeaza" suficient de multa apa pe carosabil. Insa, pericolul pandeste din urma! Pneurile mai uzate de pe spate vor pierde tractiunea si vor incepe sa alunece, facand dificila controlarea vehiculului.
Daca pneurile sunt mentinute corespunzator si rocada este facuta la intervalul recomandat (intre 9.000 si 11.000 km), diferenta dintre adancimea nervurilor pneurilor fata si a celor de pe spate este insignifianta.
Totusi, diferente mai mari de 1.5mm ale adanciturilor pneurilor pe undele vehicule 4x4 pot cauza deteriorarea diferentialului.
Rocada
Nu e nici o indoiala, pneurile trebuie inlocuite in seturi de cate patru, atunci cand e posibil, si trebuie mentinute rotindu-le regulet. |
|
|
|
|
|
|
|
BANERE SERVICE AUTO GALATI
|
|
|
|
In incinta unitatii puteti plati cu:
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|